Web Content Display

VEEL GESTELDE VRAGEN

 
Algemene vragen MyWebReporting
 
  • Wie heeft toegang tot de website My Corporate Reporting?

MyWebReporting is toegankelijk voor alle Kaarthouders die in het bezit zijn van een Corporate Kaart uitgegeven door AirPlus International SA/NV en voor de Kaartbeheerders van bedrijven die gebruik maken van onze Corporate Kaart-diensten.

  • Welke gegevens zijn beschikbaar op de website?

In MyWebReporting vanAirPlus International SA/NV vindt u uw huidig saldo, kunt u uw laatste transacties raadplegen die uitgevoerd werden na de laatste afsluiting en kunt u een kopie van uw vorige uitgavenstaten ophalen. Deze website kan enkel geraadpleegd wordenn, online wijzigingen zijn op dit ogenblik niet mogelijk. Afhankelijk van het type kaartprogramma is er gedeeltelijke rapportering mogelijk voor de  Kaartbeheerder.

  • Zijn er kosten verbonden aan het gebruik van MyWebReporting?

Neen, het gebruik van MyWebReporting is volledig gratis.

  • Hoe lang blijven de gegevens beschikbaar op de website?

U kunt de gegevens van de twaalf laatste maanden opvragen.

  • Wat moet ik doen om gegevens op te vragen die ouder zijn dan 12 maanden?

Op MyWebReporting kan u enkel afschriften van de afgelopen 12 maanden downloaden.  Om oudere afschriften op te vragen, gelieve ons te contacteren via services.BE@airplus.com. Wij behandelen uw verzoek zo snel mogelijk. Hou er rekening mee dat er aan sommige verzoeken een kost kan verbonden zijn.

  • Kan ik de taal veranderen die ik op de website wens te gebruiken?

U kan de taal van uw voorkeur selecteren links bovenaan de pagina. U kan kiezen tussen Nederlands, Frans en Engels. De taal die u kiest tijdens het registratieprocess zal door MyWebReporting als standaardtaal worden ingesteld. Hou er rekening mee dat de taal die u hier kiest ook de taal wordt van alle berichten die u van AirPlus International SA/NV ontvangt (inclusief uw maandelijkse afrekeningen).

  • Ik heb een andere kredietkaart via mijn bank. Kan ik deze ook registreren op MyWebReporting?

MyWebReporting is enkel beschikbaar voor kaarten die uitgegeven zijn door AirPlus International SA/NV. 

  • Ik bezit een Visa/MasterCard Related kaart, waarom kan ik die niet registreren?

Related Kaarten zijn niet-commerciële kaarten, bestemd voor persoonlijke uitgaven. De website MyWebReporting is enkel beschikbaar voor Corporate Kaarten (die bestemd zijn voor professionele uitgaven) die uitgegeven werden door AirPlus International SA/NV.

 
Vragen ivm toegang en registratie voor Kaarthouders
 
  • Waar kan ik een MyWebReporting-handleiding vinden voor Kaarthouders  ?

Klil hier voor de handleiding voor Kaarthouders (User Guide)

  • Wat gebeurt er wanneer ik een nieuwe Kaart krijg? Moet ik mij opnieuw inschrijven?

U hoeft zich niet opnieuw in te schrijven wanneer u om één van de volgende redenen een nieuwe Kaart krijgt:

  1. Uw Corporate Kaart werd hernieuwd omwille van de vervaldatum.
  2. Uw vorige Kaart werd geblokkeerd.

U dient zich opnieuw in te schrijven, wanneer u een nieuwe klantenreferentie krijgt die vermeld is op uw uitgavenstaat. Dit zal enkel gebeuren indien u een nieuwe kaartaanvraag indient omdat u van afdeling of van werkgever verandert.

  • Wat is mijn klantenreferentie en wat moet ik doen indien ik mijn klantenreferentie niet kan vinden?

Uw klantenreferentie bestaat uit de letters "CH", gevolgd door 9 cijfers. U kan uw klantenreferentie terugvinden rechts bovenaan op uw maandelijkse uitgavestaat. Indien u nog geen maandelijkse afrekeningen hebt ontvangen, maar u wil zich toch registreren op MyWebReporting, gelieve dan een email te sturen naar services.BE@airplus.com.

  • Hoe moet ik de vervaldatum van mijn Corporate Kaart ingeven?

U moet de vervaldatum ingeven zoals aangeduid op uw Corporate Kaart. Dit wil zeggen, eerst de maand en dan het jaar.

  • Wat is de "gebruikersnaam"?

U kan uw e-mailadres gebruiken als gebruikersnaam om in te loggen op MyWebReporting.

  • Waarom wordt het paswoord dat ik gekozen heb voor MyWebReporting niet aanvaardt?

Het wachtwoord is strikt vertrouwelijk en moet minstens 10 karakters bevatten. Hou er rekening mee dat het wachtwoord hoofdlettergevoelig is. Uw wachtwoord moet minstens 10 karakters bevatten en moet voldoen aan minstens 3 van de 4 volgende regels:

  1. minstens één hoofdletter
  2. minstens één kleine letter
  3. minstens één cijfer
  4. minstens één van volgende speciaal karakters: !@#$<,{;(%^&*)}:>.?/+-_=|'][~"

Voor veiligheidsredenen dient uw paswoord persoonlijk te blijven. Gebruik nooit een paswoord die uw eerder heeft gebruikt. Wanneer u uw paswoord wijzigd, doe dit nooit door enkel één letter te veranderen. Vermijd evidente namen (familienaam, naam partner, uw eigen naam, etc.. ) waneer u uw paswoord kiest. 

! Om veiligheidsredenen vragen we u om een wachtwoord te kiezen dat verschillend is van uw vorige 5 wachtwoorden.

  • Waartoe dient de tekst in het beeld?

Om veiligheidsredenen en om hacking te voorkomen, vragen wij u de tekst die u in de afbeelding leest, in te geven. De tekst in dit beeld is opzettelijk moeilijk te lezen, om automatische hacking te voorkomen.

  • Wat moet ik doen als het wachtwoord dat ik ingeef niet geldig is?  

Controleer of de num-lock en caps-lock functies op uw toetsenbord uitgeschakeld zijn. Uw wachtwoord is immers hoofdlettergevoelig. Indien u het probleem niet op deze manier kan oplossen, gelieve dan uw wachtwoord opnieuw in te stellen met de "Wachtwoord vergeten"-functie. 

  • Wat moet ik doen indien ik mijn wachtwoord vergeten ben?

Klik op de "Wachtwoord vergeten" link op de homepagina en vul uw e-mailadres in. U ontvangt dan een email met een link om uw wachtwoord opnieuw in te stellen. Om veiligheidsredenen is het niet mogelijk om uw laatste 5 wachtwoorden opnieuw te kiezen. 

  • Mijn wachtwoord vervalt binnenkort. Wat moet ik doen ?

Uw wachtwoord is 90 dagen geldig. 14 dagen voor deze vervalt, ontvangt u een e-mail waarin u wordt verzocht uw wachtwoord te wijzigen. U dient in te loggen.

Klik op de 'Welkom' menu rechts op uw scherm, selecteer 'Wachtwoord wijzigen' en volg de procedure.

  • Mijn wachtwoord is vervallen. Wat moet ik doen ?

Gelieve de functie 'Wachtwoord vergeten' te gebruiken op de home pagina n de procedure te volgen.


Vragen ivm toegang en registratie voor Kaartbeheerders
 
  • Waar kan ik een handleiding voor MyWebReporting vinden ?

Klik hier voor de User Guide voor Kaartbeheerders

  • Hoe installeer ik het Certificaat op mijn PC  ?

Klik hier voor instructies over hoe u het Certificaat installeert op uw PC

  • Hoe installeer ik het Certificaat op mijn Mac ?

Klik hier voor instructies over hoe u het Certificate installeert op uw MAC.

  • Hoe moet ik mijn Certificaat vernieuwen ?

Uw Certificaat is 2 jaar geldig. U ontvangt een bericht via e-mail 60/30/6 dagen voor dat uw Certificaat vervalt.  U dient in te loggen als Kaartbeheerder. 

Klik op de 'Welkom' menu rechts op uw scherm, seleteer 'Hernieuw uw Certificaat' en volg de procedure.

 

  • Welke Rapporten zijn beschikbaar op Kaartbeheerders niveau?

Binnen elke onderneming kunnen verschillende hiërarchische niveaus onderscheiden worden.

 

Men kan zich inschrijven als Kaartbeheerder op alle niveaus boven dat van de Kaarthouder. Men zal dan steeds de rapporten kunnen raadplegen van de Kaarten die hier hiërarchisch onder vallen. Het gaat om de volgende niveaus: 

 

Het top-niveau zal altijd overeenkomen met het bedrijf zelf en groepeert alle afdelingen. Het sub-top-niveau kan gebruikt worden om de BRS-bestanden ter beschikking te stellen voor meerdere afdelingen. Op het afdelingsniveau zijn de volgende rapporten beschikbaar:

  • Het dagelijks BRS-bestand
  • Het maandelijks BRS-bestand

(Klik hier voor een TXT/XLS converter, om uw dagelijkse en maandelijkse BRS rapporten gemakkelijk te kunnen lezen)

  • De lijst met actieve kaarten (Company Corporate Card List) . De lijst is enkel beschikbaar voor mogelijke update-doeleinde. Wij willen u dan ook verzoeken om ons te verwittigen bij elke verandering van kaarthouder gegevens.
  • Het rapport met de herinneringen voor de kaarten met privé-verantwoordelijkheid
  • Maandelijks SAP bestand
  • Totaal bedrijfsuitgaven per Kaartlijst
  • Uitgavenstaten voor Kaarten met centrale betaling       

 ! Gedetailleerde informatie over deze rapporten kun u hierboven vinden, in de handleiding voor Kaartbeheerders.

De uitgavenstaten voor de Kaarten met privé-verantwoordelijkheid, kunnen teruggevonden worden op het kaarthouderniveau.

De uitgavenstaten voor de kaarten die centraal gefactureerd worden, kunnen teruggevonden worden op het kaartniveau en op het afdelingsniveau.

De online raadpleging is beschikbaar op het afdelings- en kaarthouderniveau.

  • Wat is een handelaars-categorie Code (Merchant Category Code) ?

De Merchant Category Code (MCC) is een nummer bestaande uit 4 cijfers dat tot doel heeft alle handelaren en leveranciers per activiteit te klasseren.  Dit nummer wordt gebruikt in de bank-sector.

Er bestaan ongeveer 800 MCC Codes die aan een specifieke sector zijn gekoppeld (bijvoorbeeld: 4121 Taxi/limousine, 5111 bureau materiaal, 7311 reclame agentschappen, …)

De MCC code in de BRS file laat u toe de transacties per type aankoop te sorteren en vereenvoudigt zo het beheer van uw uitgaven.

Klik hier om de lijst in pdf-formaat te downloaden.